اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

خط و ربط| آغاز فعالیت‌های انتخاباتی نامزدها/ از چند دستگی در اردوگاه اصلاحات تا بازار داغ بیانیه‌های انتخاباتی

شماره دهم بسته انتخاباتی خط و ربط آخرین و مهمترین اخبار انتخاباتی کشور را در خود جا داده استآ‌از کاندیداتوئیت تا اولین نظرات نامزدهای احراز صلاحیت شده.

خط و ربط| آغاز فعالیت‌های انتخاباتی نامزدها/ از چند دستگی در اردوگاه اصلاحات تا بازار داغ بیانیه‌های انتخاباتی

گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس: امروز فقط فضای ایران انتخاباتی نبود، در سوریه نیز انتخابات ریاست جمهوری این کشور کلید خورد و تصویر رأی دادن بشار رسن در رسانه‌های ایران و جهان منتشر شد.
 


اخباری که امروز در بسته دهم «خط و ربط» انتخابات 1400 جا گرفته بیشتر در حال و هوای تأیید صلاحیت‌ها و بیانیه‌هاست. البته تأیید صلاحیت‌ شده‌ها هم امروز فعالیت‌های تبلیغاتی خود را شروع کردند، خبرگزاری فارس اولین نشست خبری نامزدهای انتخابات را برگزار کرد، در این نشست سید امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.
 

سه روز برای حل مشکل بورس

قاضی زاده هاشمی معتقد است که مشکل بورس را می‌توان سه روزه حل کرد. او گفته: بعضی از افرادی که جزو مسببین سقوط بورس هستند خودشان کاندیدا شده‌اند. در بورس به جای اینکه دولت فدای مردم بشود، مردم فدا شدند. او برای «دولت سلام» 19 برنامه تحولی آماده کرده که 8 مورد آن دارای اولویت است.

رئیسی از بازار شروع کرد

سید ابراهیم رئیسی هم امروز را با حضور در  اتاق بازرگانی و دیدار با فعالان اقتصادی آغاز کرد. او در این دیدار گفته: بازار را دستوری و پشت اتاق های دربسته نمی‌شود اداره کرد، نباید طوری عمل شود که یک روز جوجه‌های یک روزه کشته شوند و یک روز مردم در صف مرغ باشند، اگر درست مدیریت شود امکانات و ذخایر کشور امکان حل مشکلات را دارد.
رئیسی سپس به بازار تهران رفت و با مردم به گفت‌وگو پرداخت.

می‌خواهم صدای معترضین به وضع موجود باشم

عبدالناصر همتی هم گفته که: من می‌خواهم صدای بخش اعظم خاموش مردم باشم که به وضعیت موجود اعتراض دارند و مطمئن هستم که می‌شود مشکلات مردم را حل کرد.

زمان را نباید از دست داد

سعید جلیلی معتقده که زمان را نباید از دست داد. او گفته: برای پاسخ درست به چهار موضوع اصلی اشتغال، گرانی، مسکن و مبارزه با تحریم‌ها که خواسته تقریبا همه مردم است باید برنامه جدی داشته باشیم.

کاندیداتوئیت|پیمان اقتصادی محسن رضایی
 

 

تا پایان در صحنه می‌مانم
 

 

 

بازار داغ بیانیه‌های انتخاباتی

عزت الله ضرغامی در بیانیه خود ضمن تشکر از کسانی که با او همراهی کردند نوشته که ما مأمور به نتیجه نیستیم؛ مکلف به انجام وظیفه هستیم. با هم خواهیم ماند، همراه ولایت، تا صحنه‌های پر شکوه دیگر.

حسن سبحانی هم در بیانیه خود در بستر توئیتر نوشته که:‌ بیش از چهل سال است که از موضع تکلیف، عینیت بخشی به ارزش‌های انقلاب اسلامی، که در قانون اساسی ما مندرج است را با وقوف، آزادگی، عاری از فرصت طلبی و صرف‌نظر از نتایج حاصله دنبال می‌کنم. این تکلیف‌مداری را پایانی نخواهد بود. حتی اگرساختار تحقق ارزش‌ها از قابلیت‌های لازم تهی شده باشد.

 

محمود صادقی در بیانیه خود ضمن گلایه از تصمیم شورای نگهبان نوشته: اکنون که با وضعیت موصوف از مسئولیت ورود به گردونه رقابت انتخاباتی معاف گردیدم، برآنم تا این مسیر را همچون گذشته از طریق اصلاحات جامعه محور با جدیت بیشتر پیگیری کنم. 

زهرا شجاعی هم در بیانیه خود گفته: حضورم در رقابت های انتخاباتی ۱۴۰۰، هدفی جز اصلاح تفسیر برخی سیاستگزاران از اعلام رسمی تفسیر صحیح از اصل ۱۱۵ قانون اساسی و واژه «رجل سیاسی» نداشت. این امر قطعاً در دوره های بعدی با جدیت و امید بیشتری از سوی زنان دنبال خواهد شد.

فریدون عباسی اما در بیانیه خود تأکید کرده که از هرکدام از نامزدهای جبهه انقلاب که اراده لازم برای زدودن بندهایی که طبقه ویژه بر پای زندگی و امید جوانان زده است را داشته باشند، حمایت خواهم کرد.

چند دستگی در اردوگاه اصلاحات؛ همتی، مهرعلیزاده، بدون نامزد!

پس از عدم احراز صلاحیت علی لاریجانی، اختلاف در اردوگاه اصلاح طلبان درباره حمایت از مهرعلیزاده و عبدالناصر همتی به عنوان گزینه نهایی بالا گرفته است. مهرعلیزاده درحالی طی مطلبی در فضای مجازی اصلاح طلبان را به حضور و حمایت از خود دعوت کرده است، که در سوی دیگر آشنا مشاور روحانی حمایت از همتی رئیس کل بانک مرکزی را به صورت جدی دنبال می‌کند.

- حسین مرعشی، سخنگوی کارگزاران سازندگی گفته: هنوز در حزب هیچ تصمیمی درباره انتخابات نگرفته و در حال ارزیابی شرایط هستیم. هنوز برای حمایت از مهرعلیزاده تصمیمی نگرفته‌ایم.

- علی محمد نمازی از دیگراعضای کارگزاران اما گفته که: همتی متعلق به کارگزاران است. مهرعلیزاده بی‌هیچ هماهنگی با جبهه اصلاحات وارد انتخابات شد اما آقای همتی از چارچوب نهاد اجماع‌ساز اقدام کرد و در جلسات به اصلاحات شرکت می‌کرد

- محمد سالاری عضو جبهه اصلاحات ایران هم گفته: اصلاح طلبان در انتخابات پیش‌ رو نه به استراتژی تحریم انتخابات رو می‌آورند و نه به حمایت از کاندیدای سایر جناح‌ها تن خواهند داد. کاندیدای تمام اصلاح طلب حق این جریان سیاسی است.

- جبهه اصلاحات ایران در بیانیه‌ اولیه‌ای برای مشخص شدن وضعیت تأیید صلاحیت‌ها نوشته که: اعضای مجمع عمومی جبهه اصلاحات ایران، نه نفر را برای نامزدی در انتخابات پیشنهاد کرده و به دنبال انتخاب یک نامزد واحد از میان آنها بودند. اما با رد صلاحیت همه آنها، اینک جبهه نامزدی برای معرفی به مردم ندارد.

- از طرف دیگر جبهه اصلاح‌طلبان ایران از محسن مهرعلیزاده به عنوان کاندیدای اختصاصی حمایت می‌کند.

- در بیانیه حزب اصلاح‌طلب اتحاد ملت هم آمده: ما نامزدی در این دوره نداریم و تلاش می‌کنیم این موضع را در قالب جبهه اصلاحات ایران نیز پیگیری نماییم. اراده و تصمیم ملت ایران در قالب خواست و نظر اکثریت ملت هر چه که باشد چنانچه حاکم شود موجب سربلندی ایران خواهد بود.

انجمن اسلامی مهندسان دیگر عضو نهاد اجامع‌ساز اصلاح‌طلبان در بیانیه خود نوشته: انجمن اسلامی مهندسان در این شرایط با دریغ و درد اعلام می‌کند نه تنها در این دوره امکان معرفی نامزد ندارد که از معرفی هر نامزد نیابتی و دستچین شده نیز خودداری خواهد کرد.

- این اختلافات شاید به انتخابات شورای شهر هم کشیده شود. علی‌الحساب جواد امام، عوض جبهه اصلاحات ایران گفته: از  اعضای فعلی شورای شهر تهران ۹ نفر در انتخابات ثبت نام نکردند و از ۱۲ نفری که ثبت نام کرده اند تا الان هفت نفر تأیید صلاحیت شدند. با این حال  ما مردد نیستیم و تصمیم داریم برای شوراها لیست مناسب ارائه کنیم.

 

پیش‌بینی عجیب سید حسن خمینی

سید حسن خمینی هم گفته: من اگر جای کسانی که تأیید صلاحیت شده‌اند بودم، انصراف می‌دادم. او پیش‌بینی کرده که دولت برآمده از این انتخابات توان حل هیچ مشکلی را ندارد و خود را هم در مقابل مردم و هم در مقابل خدا مسئول خواهند یافت و ناتوان در حل مسائل صحنه را ترک خواهند کرد.

معصومه ابتکار با ارائه آماری از وضعیت انتصاب زنان در پست‌های مدیریتی در دولت حسن روحانی در صفحه اینستاگرامش نوشته که: هیچ بهانه‌ای برای رییس‌جهموری بعدی در معرفی کردن وزیر زن وجود ندارد.

1.400.000 هزار رأی اولی داریم

 

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفته که: برای اعلام انصراف از انتخابات در قانون محدودیتی وجود ندارد، اما نامزدی که قصد کناره‌گیری از انتخابات دارد باید انصراف خود را رسماً به وزارت کشور اعلام کند. در این دوره از انتخابات نزدیک به یک میلیون چهارصد هزار 

ستاد زاکانی تشکیل شد

«روح الله متفکر آزاد» نماینده تبریز و «مالک شریعتی» نماینده تهران به عنوان رئیس و سخنگوی ستاد انتخابات علیرضا زاکانی نامزد انتخابات ریاست جمهوری تعیین شدند.

حمایت دانشجویی از رئیسی

امروز بیش از ۲هزار نفر از فعالان دانشجویی در پیامی از کاندیداتوری آیت‌الله رئیسی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام حمایت کردند.

صورت مسئله متفاوت 1400 با 84 

حسین شریعتمداری،‌ مدیرمسئول روزنامه کیهان معتقده که در جریان انتخابات 1400، صورت‌مسئله با آنچه در سال ۸۴ اتفاق افتاده تفاوت جدی دارد و طبعاً ادامه ماجرا نیز با سال ۸۴ متفاوت خواهد بود. اشاره شریعتمداری به حکم رهبر انقلاب برای تأیید صلاحیت معین و مهرعلیزاده در انتخابات سال 84 است.

رجانیوز با انتشار پیامی درباره شایعه انصراف برخی نامزدها نوشته که: پیگیری‌های رجانیوز نشان می‌دهد که ستادهای انتخاباتی و برنامه‌های تبلیغاتی تمام کاندیداها در حال فعالیت جدی بوده و هیچ تصمیمی برای کناره‌گیری نامزدها وجود ندارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول